T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / ÇAYCUMA - Nuran ve Celal Gülşen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Alan ve Dallara Geçiş İşlemleri

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) VE ANADOLU MESLEK PROGRAMI (AMP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ İŞLEMLERİ

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının ATP/AMP 10 uncu sınıf meslek alanlarına geçiş işlemleri 9 uncu sınıfın sonunda Çalışma Takvimine ve aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır.

Mesleki ve teknik Anadolu liseleri ile diğer ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıf öğrencileri, ATP ve AMP bünyesindeki meslek alanlarına ilgili mesleğin şartlarını taşımaları halinde başvurabilirler.

ATP ve AMP meslek alanlarına geçişlerde öğrencinin sağlık durumunun geçmek istediği alanın öğrenimine elverişli olması esastır. Sağlık durumunun geçmek istediği alanın öğrenimine elverişli olmadığı sonradan tespit edilen öğrencilerden programın özelliğine göre sağlık/sağlık kurulu raporu istenir. İstenen raporu temin edemeyen öğrenciler en geç 10 uncu sınıf birinci dönemin sonuna kadar durumlarına uygun başka meslek alanlarına yönlendirir.

9 uncu sınıfta kaynaştırma yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden BEP li öğrencilerin ATP ve AMP meslek alanlarına geçişlerinde tercih yaptırılmayacak olup merkezi yerleştirmeden sonra İl/İlçe Yerleştirme ve Nakil Komisyonu tarafından ikamet adresleri dikkate alınarak özelliklerine uygun meslek alanına her bir şubede iki öğrenciyi geçmeyecek şekilde yerleştirilecektir.

    Özel eğitim alt sınıflarında okuyan öğrenciler için alan tercihi yaptırılmayacak olup bu durumdaki öğrenciler yine özel eğitim alt sınıflarında eğitimlerine devam ettirilecektir.

ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI

Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçiş için ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 70 olan öğrenciler başvurabilir.

Öğrenciler, 9 uncu sınıf Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Türk Dili ve Edebiyatı (Bakanlığımız Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 29/07/2015 tarihli ve 59 ile 63 sayılı Kararı Gereği "Dil ve Anlatım" ile "Türk Edebiyatı" derslerinin "Türk Dili ve Edebiyatı" adıyla birleştirilmesi) derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler.

9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Türk Dili ve Edebiyatı derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. 

ATP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları ve diğer okullarda bulunan alanları da tercih edebileceklerdir.

AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI

Alana yerleştirme puanı, öğrencinin ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40'ı ile 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60'ı toplanarak belirlenir.

AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışındaki diğer okullarda bulunan alanları da tercih edebileceklerdir. 

Anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir işyeri bulunanlar istemeleri hâlinde; işyerini ve mesleğini ilgili meslek kuruluşlarından belgelendirmeleri şartıyla bu işyerindeki meslekle ilgili alana tercihleri doğrultusunda yerleştirme yapılacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.04.2015 - Güncelleme: 22.12.2023 15:35 - Görüntülenme: 3562
  Beğen | 8  kişi beğendi